پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227281
اين کپسول را جايگزين انسولين کنيد
تاریخ انتشار : 1395/09/23 11:37:53
نمایش : 1080
محققان به شيوه جديدي دست يافته اند که مي تواند مبتلايان به ديابت را از تزريق دائمي انسولين نجات دهد. در اين روش، از نوعي سلول مصنوعي کمک گرفته مي شود که زير پوست کاشته شده و بيماران ديگر نيازي به تزريق دائمي انسولين ندارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، انسولين، هورموني است که به طور طبيعي از سلول هاي پانکراس ترشح مي شود. اين هورمون به صورت تزريقي در گروه هاي مختلف مبتلايان به ديابت تجويز مي گردد. بدن بيماران مبتلا به ديابت نوع يک به ميزان کافي انسولين ترشح نمي کند، در نتيجه بيماران بايد اين هورمون را به صورت تزريقي جايگزين هورموني کنند که از پانکراس ترشح مي شود. مبتلايان به ديابت نوع دو که با مصرف داروي خوراکي و تغيير شيوه  زندگي، قند خون شان کنترل نمي شود نيز بايد از انسولين تزريقي استفاده کنند.

تزريق دائمي انسولين با مشکلات متعددي براي افراد ديابتي همراه است. اما محققان به شيوه جديدي دست يافته اند که مي تواند مبتلايان به ديابت را از تزريق دائمي انسولين نجات دهد. در اين روش، از نوعي سلول مصنوعي کمک گرفته مي شود که زير پوست کاشته شده و بيماران ديگر نيازي به تزريق دائمي انسولين ندارند. محققان از اين روش جديد با عنوان پاياني براي روزهاي دشوار بيماران ديابتي ياد مي کنند. با  استفاده از اين روش جديد مي توان ميزان قند خون مورد نياز بدن را تنظيم کرد.

اين روش جديد حاصل مطالعه محققان سوئيسي انستيتو تکنولوژي فدرال زوريخ ETH  بوده است. سرپرست اين مطالعه دکتر «Martin Fussenegger» در اين رابطه مي گويد : کاشت کپسول هاي حاوي سلول هاي مصنوعي در زير پوست موش هاي ديابتي حتي با گذشت چند هفته نيز عملکرد صحيحي داشته و به کنترل قند خون آنها مي پرداخت.

بيماران ديابتي با استفاده از اين روش مي توانند بر بيماري خود غلبه کنند. محققان معتقدند اين مطالعه تا تکميل شدن مسير طولاني را در پيش خواهد داشت اما سرآغاز متفاوتي براي بيماران خواهد بود. نتايج اين مطالعه در مجله Science به چاپ رسيده است.


منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html